Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

logo

Kurs został przygotowany w ramach realizacji projektu pn.: „Platon. Kursy edukacyjne online dla studentów”, nr POWR.03.01.00-00-W071/18, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.


„Analfabetami w przyszłości nie będą ludzie nieumiejący czytać, ale tacy, którzy nie będą potrafili się uczyć.” Alvin Toffler

Tutaj znajdziesz wersję tego kursu po angielsku.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Nie musisz mieć żadnej wiedzy, aby zapisać się na kurs. Kurs przeznaczony jest dla wszystkich zainteresowanych.


CELE KURSU

  • Doskonalenie kompetencji uczenia się przez całe życie.
  • Pogłębianie autorefleksji i samoświadomości poprzez tworzenie warunków do planowania i realizacji rozwoju zawodowego na globalnym wielokulturowym rynku pracy.
  • Rozwój autonomii i postaw odpowiedzialności za własny rozwój.
  • Budowanie indywidualnego kapitału intelektualnego, relacyjnego i społecznego.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1. Lifelong learning – potrzeba czy współczesny wynalazek?

Niniejszy moduł wprowadza zagadnienie lifelong learning, jego koncepcję i przede wszystkim ogólny pogląd na ten temat. Opisuje również potrzebę uczenia się przez całe życie, a także podaje odpowiednie przykłady scenariuszy podczas nauki.

MODUŁ 2. Korzyści z lifelong learning

Ten moduł omawia zalety wynikające z lifelong learning oraz podejmuje zagadnienie, dlaczego lifelong learning jest tak ważny dla każdego z nas. Pokazuje również różnice pomiędzy osobami zaangażowanymi w lifelong learning i tymi, które nie biorą w nim udziału.

MODUŁ 3. Kompetencje naukowe

Ten moduł dotyczy kompetencji naukowych i różnych metod przyswajania wiedzy. Jako ludzie różnimy się zdolnościami i preferencjami. To oczywiste, że nie ma jednej najlepszej metody uczenia się. Dowiedz się, co sprawdza się w Twoim przypadku i co Ci odpowiada.

MODUŁ 4. Różne podejścia w procesie uczenia się

Ten moduł zajmuje się strategiami uczenia się i podejściem do nauki. Koncentruje się również na stwierdzeniu, że lifelong learning jest łatwiejszy do wykonania niż myślisz i przedstawia 10 działań, które wzmocnią Twoje zdolności w uczeniu się.

MODUŁ 5. Gospodarka oparta na wiedzy

Ten moduł odpowiada na pytanie, dlaczego musimy rozumieć zjawisko gospodarki opartej na wiedzy. W dzisiejszych czasach najbardziej wartościową walutą i zasobem na świecie jest informacja i wiedza. Są one wartościowe i drogocenne, stąd potrzeba zaangażowania w proces gospodarki opartej na wiedzy.

MODUŁ 6. Lifelong learning dla przedsiębiorców i w miejscu pracy

Ten moduł poświęcony jest tematyce lifelong learning w miejscu pracy. Wiadomo, że pracodawcy szukają pracowników zmotywowanych, stale rozwijających się i produktywnych. Stąd potrzeba lifelong learning w sensie doszkalania pracownika jest sprawą najwyższej wagi.

MODUŁ 7. Bariery w nauce: jak pokonać wyzwanie związane z zaangażowaniem

Niniejszy moduł opisuje bariery w nauce i sposoby ich pokonywania. Uwaga nie skupia się na przeszkodach, ale na rozwiązaniu opisanych problemów.

MODUŁ 8. Lifelong learning dla rozwoju osobistego i profesjonalnego

Ten moduł zajmuje się pojęciem lifelong learning w odniesieniu do rozwoju osobistego i profesjonalnego.

MODUŁ 9. Osoba ucząca się przez całe życie w XXI wieku

Ten moduł dotyczy dynamiki procesu zdobywania wiedzy w XXI wieku, podaje narzędzia i pomysły, które można wdrożyć podczas procesu uczenia w celu ulepszenia nauki XXI wieku.

MODUŁ 10. Menedżerowie we współczesnych przedsiębiorstwach

Ten moduł dotyczy koncepcji menedżerów jako osób uczących się przez całe życie, a także przedstawia sposoby, dzięki którym menedżerowie mogą budować organizację uczącą się.


WARUNKI ZALICZENIA

Uczestnik powinien zapoznać się z materiałami kursowymi, a następnie uzyskać minimum 50% punktów możliwych do zdobycia w testach zawartych w kursie. Zaświadczenie wygeneruje się automatycznie w przeciągu 24 godzin po przekroczeniu progu zaliczeniowego.


KADRA KURSU

dr Tade

dr Tade Daniel Omotosho

Przedsiębiorca, nauczyciel akademicki i entuzjasta innowacji, z wieloletnim doświadczeniem w przedsiębiorczości, doradztwie biznesowym i rozwoju potencjału ludzkiego. Założyciel i CEO SynergyInc sp z.o.o, firmy outsourcingowej i konsultingowej. Właściciel ELS Nadma, Lead Coach w Thrivehub Global Community. Ma wielokulturowe pochodzenie i doświadczenie. Od ponad 12 lat zajmuje się doradztwem w zakresie zarządzania i rozwojem potencjału ludzkiego. Prowadził szkolenia w ponad 50 międzynarodowych korporacjach i instytucjach w Polsce.